Eriks pude-/bamsetårn


Vi undrer os lidt nogle gange, hvad de små kære børn tænker om… og jeg skal hilse og sige, at det overrasker mig hver gang AS og E laver noget helt uventet… som at bygge et tårn af bamser og pude for at kunne nå noget helt højt op.

Es bamsetaarn - anesinhasev Den Lille Solstråle

Her til sommerferie, fik E og AS lov til at være vågne længere end normal, dvs. til klokken 22… nogle nætter var de helt efter ballade og kunne ikke sov før klokken 23, den nat jeg skriver her om, er en af dem hvor E var umulig til at putte, men ekstrem kær.

E kommer ned med to rispapirlanterner i hænderne og beder mig at finde batterier til dem… Klokken er 22:30 og lanternerne hang på loft og den anden stå på en høj hylde.

Jeg spørger: “E, hvordan fik du fat i lanternerne?”
E svarer: “hm det ved jeg ikke mor… De faldt bare!”

Mig: “E, laver du ballade?”
E: “nej momi, jeg ved ikke hvordan de kom her.”
Jeg: “skat, du må gerne fortælle mig, jeg bliver ikke sur på dig.”
E: “jeg lavede et tårn med masser af ting for at kunne nå dem.” – (Det siger han med den storst entusiasme jeg nogensinde havde set!!)

Jeg: “skat, du skal passe på når du bygger et tårn, du risikerer at falde. Men ej hvor er du dygtig!!” – imens vi gik sammen for at finde batterier, trods alt, var han meget kreativ og fortjent det efter så hårdt arbejde!
E: “nej, jeg faldt ikke. Se mor, jeg bløder ingen steder” – sagde han imens han løftede armene for at vise mig han var ok!
Jeg gav han et stort kram og kys og sagde jeg var stolt at ham for at have gennemtænkt det, men at han skal spørge mig næste gang…. Vi gik op at put igen, hvor efter 5 minutter kunne jeg se at han sov trykt!

Jeg elsker dem så meget og blev hel bløde i hjertet! 🙂

A!

Leave a Reply

