Jordbærglasur


Anesinhas Jordbærglasur

Jeg er ikke så glad for glasur… og jeg skulle hilse og sige at jeg fremover ALDRIG nogensinde vil lave almindelig glasur igen!

Vi fik fastelavnsboller i sidste uge ved et vennepar, som bor et par huse væk. Min veninde serverede hjemmebagte fastelavnsboller fyldt med  marcipan, nougat og chokolade glasur. Imens vi snakkede, fortalte hun at hun foretrækker at lave hindbærglasur. Men det var så det.

Jeg besluttet mig i går for at bage fastelavnsboller (disse var dog købte og dybfrosne), da vi skulle have en gammel ven på besøg, som bor i København. De fastelavnsboller jeg havde købt var dog uden glasur. Så jeg fik mine kære troldeunger til at hjælpe mig med kogeriet. Der blev valgt jordbær og blåbær istedet for hindbær. Men jeg var fast besluttet på at prøve den opskrift fra min veninde, og pyt med det at der ikke lige blev valgt hindbær.


Jordbærglasur blev til favorit herhjemme… det er noget jeg sagtens kunne spise uden noget under… den smager himmelske! Desuden er frosne bær jo noget man plejer at have i fryseren… 😉

Her er opskriften (meget let):

Flormelis

4 jordbær (frosne eller friske) – eller en lille håndfuld blåbær

Mos jordbærne gennem en si og bland godt sammen med flormelisen. Tilpas konsistensen ved at tilføj mere eller mindre flormelis.

Vi prøvede også med blåbær… men det smager bare af sukker (lige som en almindelig glasur). Glasuren  med jordbær smager dog virkelig af jordbær. 🙂

Knus
A!




Leave a Reply

